seznam interpretů / artist index
fotografie

Moncef Genoud Quartet

Švýcarsko

Moncef Genoud - piano, Yvan Ischer - saxofony, Christophe Chambet - bass, Thierry Hochstätter - bicí
Moncef Genoud - piano
Hodiny klavíru začal navštěvovat v jedenácti letech, učili ho Achille Scotti a Henri Chaix. Jazzovou hudbu se učil od roku 1979 sám. V roce 1987 získal post učitele hudby na Ženevské konzervatoři. Je profesionálním hudebníkem od roku 1983 a učí jazzovou improvizaci. Hrál s většinou švýcarských jazzových muzikantů a také mimo jiné s umělci: Bob Berg, Alvin Queen, Reggie Johnson, Harold Danko, John Stubblefield, Robin Kenyatta a Kenny Davis. Byl na turné po Švýcarsku, Francii, Německu, Rakousku, Indii, Austrálii, Africe, USA a Kanadě. V roce 1993 zahajovalo jeho trio koncert Tete Montelia a Michela Petruccianiho. V letech 1994 - 1995 pořádal turné v Kanadě a v Evropě a poprvé cestoval do Západní Afriky, Střední Afriky a na Madagaskar.
Christopher Chambet - bass
Narodil se 18. března 1966 ve francouzském Ambilly. Od sedmi let studoval klasickou kytaru. Na kontrabas přešel v roce 1986. V roce 1990 přesídlil do Paříže a studoval na American School of Modern Music harmonii a skladbu. V roce 1994 zkomponoval a zaranžoval hudbu "Soul Jazz", která vyšla na prvním albu jeho skupiny OYATE. Byla nahrána v roce 1996 v Montrealu s Alainem Caronem jako hostem. V roce 1997 byla vybrána jedna z jeho kompozic, "Oriane's song", německou značkou Hot Wire Record do kompilačního alba "Bass Talk 5" s Gary Willisem, Victorem Baileyem, Mathew Garrisonem... Pracuje jako studiový hráč i na živých vystoupeních s mnoha umělci, zároveň také učí kontrabas a harmonii. Hrál na workshopech s bubeníky: Billy Cobham, Ron Thaler a Rick Latham.
Thierry Hochstätter - bicí
Narodil se v Ženevě v roce 1962. Vystudoval Ženevskou konzervatoř (1976-1981) a Swiss Jazz School v Bernu. Studia ukončil v roce 1981 v Los Angeles na Musicians Institute P. I. T. Působil v několika jazzových, rockových a klasických skupinách. Mimo jiné v Orchestru Ženevské konzervatoře, souboru Ribaupierre a Percussion Ensemble of Geneva.
V roce 1981 přesídlil Thierry do Los Angeles, kde při studiu na P. I. T. (M. I.) vystupoval s několika skupinami na tamní rockové a jazzové scéně. Do Evropy se vrátil v roce 1982. Stal se hodně zaměstnaným živě vystupující i studiovým bubeníkem a perkusistou, ale nezanedbával přitom intenzivní výuku žáků. Organizoval workshopy, učil hru na perkuse na základních školách a také pořádal začátečnické kurzy jazzu a hry na perkkuse na střední škole. Zasvěcoval do tajemství perkusí také studenty tance ve workshopech současného baletu. Jeho kniha "Metoda výuky pro bubeníky" právě vzniká a brzy bude vydána. Spolupracoval s umělci: Moncef Genoud, Pierre Huser, Pascal Zuger, Patrick Juvet, Bernie Constantin, Félines, Dorothy Cox, Miguel Flores, Jöel Grammson, Zero Heroes, Robyn Kenyatta, Maurice Béjart. Od roku 1993 hrál živě na bicí pro baletní kurzy školy Rudra Béjart. Zúčastnil se jako perkusista představení King Lear - Prospero, které mělo světovou premiéru v roce 1994 na tanečním festivalu v Montpellier. Na Rudra Béjart School působí od roku 1996 jako učitel rytmu.
Yvan Ischer - saxofony
Po mnoha letech strávených posloucháním jazzu všech barev a stylů a přispívání na toto téma do novin a časopisů se jako autodidakt vrhl ve svých dvaceti letech do vlastního hudebního života...
Současně s hudebními aktivitami se stal v roce 1987 producentem odpovídajícím za jazzovou sekci Rozhlasu románského Švýcarska v Lausanne. V roce 1984 založil kvintet Jazzistic (s repertoárem Jazz Messengers, Shorter, Phil Woods). V roce 1985 to byl další kvintet Changes s trumpetistou Sergem Wintschem a Alexandrem Huberem (Mingus, Hancock, Dolphy). V roce 1986 se vydal na turné s Jazzistic a trombonistou Curtisem Fullerem a François Lindemannem u piana. Rok 1987 byl rokem vstupu do Big Bandu du Lausanne (BBL) a vzniku saxofonového kvarteta Alcatraz. V roce 1988 koncertoval s kvartetem a velkým pianistou Walterem Davisem Jr., v témže roce se zrodil Yvan Ischer Quartet. V roce 1989 vystupoval a nahrával s BBL a Johny Griffinem. O rok později koncertoval s Alcatrazem a Tootsem Thielemansem. V roce 1991 se stal členem François Lindemann Octet a nahrál s ním ve Spojených státech první CD. V dalším roce se objevilo album Yvan Ischer Quartet: "Scopio" (TBC). Potom koncertoval a nahrával s kvintenetm a triem Thierryho Langa a trumpetisty Marvina Stamma, pilně vystupoval s BBL a vydal živý CD "Spring Song", v roce 1993 vznikly projekty "Concerto pour Harmonica" s Tootsem Thielemansem, Fredem Herschem, l'Orchestre de Chambre de Lausanne a BBL, představení "Big Bang" s Pascalem Aubersonem, uskutečnilo se turné a realizovalo album s hráčem na baryton Charlesem Papasoffem, v roce 1994 turné s BBL a Philem Woodsem a Benny Baileyem, v roce 1995 opět turné s BBL s triem Joe Lovana a Kennyho Wernera, s kvartetem Yvan Ischer cestoval do Kanady. V roce 1996 koncertoval Alcatraz v Montreux, Montrealu, Detroitu, Atlantě, v roce 1997 se zúčastnil s Moncef Genoud Quartetem turné po USA a opět byl uveden Big Bang v Montreux s Pascalem Aubersonem. V roce 1998 vyšlo album "Live in Montreux" Big Bangu a proběhlo další turné, pro Televizi italského Švýcarska byla provedena orchestrem BBL "Musique Sacré" od Dukea Ellingtona s Jonem Faddisem a Allanem Harrisem. V roce 1999 napsal muzikál "W52nd & Onyx" pro BBL a Jeana-Pierra Cassela, zformoval kvintet s Thierry Lancem a Jerome Thomasem.
Rok 2000: turné "Duke's Place" s BBL a Adamem Nussbaumem, koncert s Youssou N'Dourem v Montreux, koncert Musique Sacrée Dukea Ellingtona s Jonem Faddisem, Allanem Harrisem, Adamem Nussbaumem a BBL.